zondag 4 maart 2012

Decoraties

In de Tuincentra's zijn weer volop Viooltjes, Primula's, Blauwe druifjes e.d. te koop, in het prachtigste blauw.




Als het weer dan wat lenteachtig wordt krijg je zin, om het buiten ook gezellig te maken. 






Later komen er zomer bloeiers in en groeit de hele tafel vol. Hoe dat allemaal kan groeien in zo'n klein bakje,  daar sta je versteld van. Als je met het planten de helft van de wortels weg snijd, past het er toch in en de bak vult met potgrond groeien ze zo door. Wel geregeld een scheut vloeibare mest in de gieter doen want anders redden ze het de hele zomer niet.
 Niet over de planten sproeien want dan verbranden ze.


 Waar een aardappel kistje al niet goed voor is.

  





Met een vriendelijke groet en mijn oude potten  [ik kan er geen genoeg van krijgen nu met kreukel papier  en gesneden Blauwe druifjes] tot de volgen de keer.


2 opmerkingen:

  1. Oh, wat ziet het er bij jullie al weer gezellig uit! Mooie decoraties allemaal. Je potten met blauwe druifjes zijn ook prachtig.
    Bedankt voor de tip voor het verzorgen van de plantjes!

    Fijne zondag verder en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een prachtige decoraties heb je gemaakt. Ik vind het bakje op de tafel
    erg leuk en wat een supertip om uit zo'n bakje een weelderige bloemen pracht te laten komen, dat ga ik uitproberen...
    Het aardappelkistje ziet er ook fraai uit, ach ik vind het allemaal mooi,
    komend weekeinde zelf ook maar eens aan de slag na het zien van al dit moois!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen