maandag 14 mei 2012

Kleuren en vormen in de tuin.


Een stukje van onze tuin, op onkruid na mag hier alles uitzaaien wat een natuurlijk effect geeft .
Komende zaterdag is het zo ver, de eerste open dag van dit seizoen, ook de drukst bezochte dag.
Ondanks het late voorjaar staat er toch al veel in bloei. De Akeleien zijn er in vele kleuren en vormen. 
Maar ook andere prachtige dingen staan in bloei.
Wij raden iedereen die komt kijken, dan ook aan bewust naar kleuren en vormen te kijken, je ziet meer en geniet meer.
Hier onder een greep van wat al in bloei staat.


De vroegste Geranium ( Phaeum Samobor)


De sterretjes van het Lievevrouwebedstro, werd vroeger in het kussen gedaan om beter te schapen.


Lamium Orvala een Dovenetel soort.



Roze Fluitekruid


Silene, een Koekoeksbloem, een heel mooi soort vormt grote pollen met helder groen blad.



Lage Jacobsladder (Polemonium Jocobea Richardsinii ) 
Moeilijke naam hoor!









Groeten aan iedereen, wie meer wil zien is welkom zaterdag.

5 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's van jullie tuin. Dat belooft nog wat voor de open dag. Ik hoop dat de Akeleien dan ook nog volop in bloei staan. Die vind ik zo prachtig. Ik heb ze zelf ook in alle soorten en maten. Het is steeds weer een verrassing waar ze opkomen en vooral ook wat voor kleur en vorm de bloemen gaan krijgen. Tot zaterdag!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja iedereen moet eigenlijk zelf komen kijken en zich verbazen
    over de enorme hoeveelheid leuke, bijzondere en vooral kleurrijke
    bloemen die er in jullie tuin te vinden zijn.
    Een prachtig voorproefje geven jullie hier en ik heb al mogen zien
    dat er nog veel meer schitterende planten nu in bloei staan.
    En zaterdag is het natuurlijk ook nog eens heel gezellig met alle
    extra activiteiten rondom de open dag.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt het al weer mooi in de tuin. Nu maar hopen op mooi weer zaterdag. En natuurlijk dat er veel bezoekers komen kijken en genieten. We gaan er een mooie dag van maken.
    Groetjes,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tuin ziet er al prachtig uit. We hopen op mooi weer. Ik ga vast en zeker wat mooie plantjes voor in mijn tuin kopen. tot zaterdag.
    Groetjes Rianne
    P.S als ik nog plaats in de auto heb hoor, maar er zal vast wel een klein plekje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk om via Coby jullie blog gevonden te hebben. Als Drent, als bioloog en als vroegere Hortus man zeer inspirerend. Ik zal jullie op mijn blog gaan vermelden in de favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen