maandag 9 januari 2012

Tuin kriebels

Als het toch niet winteren wil wordt Jan onrustig.
Dan worden er bakjes gevuld met zaai en stek grond en komen de eerst zaadjes en stekjes in de grond.
Dat is nog niet zo erg maar ze moeten binnen op de kast staan [in de kas is het nog te koud] hij heeft er zoveel plezier van dus doen we dat.

De zaadjes van de Verbena en stekjes van de Anthemis kunnen groeien.


                                               

                               


Om vast wat in de stemming te komen wat mooie plaatjes van de tuin.



De Hondstand een heel mooi bolgewas.
                               


Dubbel Anemoontje bloeit in maart lief he!



De Akebia een vroeg bloeiende  klimmer draagt later in de zomer mooie paarse vruchten.



Ook een klimmer maar dan 1 jarig  Rodochiton een aanrader bloeid de hele zomer door.



Wij hopen dat iedereen hier alvast van in de stemming komt, later meer.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Pa en Ma,
    een beetje winter zou leuk zijn, maar deze plaatjes doen je toch wel naar voorjaar en zomer verlangen. Leuk berichtje zo!
    Groetjes,
    Paul, Hannie en Duncan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's gemaakt van jullie schitterende tuin. Deze heb ik al een keer live gezien. Er staan, "voor mij althans" hele bijzondere planten in de tuin. Een mooie hobby waar ik niet meer zo veel aan toe kom.
    Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prima idee om dan maar te beginnen met zaaien. Winter lijkt het inderdaad nog niet te worden, al zou het van mij best nog even mogen.
    Maar als ik die mooie plaatjes van de tuin zie, dan is er ook niets tegen als de lente zich aandient.....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat het begint te kriebelen.
    En het is ook leuk om de eerste zaadjes weer in de grond te hebben.
    De mooie foto's laten wel echt verlangen naar het voorjaar, maar ik hoop stiekem ook nog wel op een klein beetje winters weer...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen