dinsdag 1 mei 2012

Gek op viooltjes.

Viooltjes zijn er in heel veel soorten deze keer de Odorata soorten, bloeien alleen in het voorjaar maar wij vinden ze erg mooi.



De witte natuurlijk Alba heel veel witte bloemen zijn Alba.



Met stippeltjes De Freckles.




Ook met stippeltjes de Dark Freckles.



Bijzondere kleur, hebben we geen naam voor.



Ook alleen maar Odorata verder ook geen naam voor.



Deze met de mooie naam Koningin Charlotte.



Donker bladerig begint net te bloeien, ook geen naam voor.
Wij hopen de ontbrekende namen nog eens te krijgen.
Alle zeven soorten zijn in onze tuin te vinden.
Het is vandaag 1 mei dus is de tuin weer open voor kijkers, wel op afspraak anders zijn we misschien niet thuis.
Meerdere open tuinen zijn te vinden op www.bezoekmijntuin.nl

Dit is echt een blog voor de liefhebber van Viooltjes,
 maar volgende keer doen we weer wat anders.
Groeten en iedereen en nog een paar van die mooie dagen hopen we.

3 opmerkingen:

  1. Ha, een blog speciaal voor mij dus: ik ben dol op viooltjes en deze zijn inderdaad prachtig! Ik heb zelf de donkerblauwe in de tuin. Dankbare planten zijn het. Bijzonder om te zien hoeveel verschillende kleuren er zijn. Dat is nieuw voor mij. Leuk dat je hier een speciaal blogje aan gewijd hebt!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij doen jullie veel mensen een plezier met een blog over viooltjes.
    Ik noem ze altijd Maartse Viooltjes, maar ik weet niet of dat een juiste
    Nederlandse benaming is.
    Leuk dat er in de Brummeltuun zoveel soorten te zien zijn.
    Ik ben er dol op en heb nog wel een plekje over in mijn eigen tuintje voor
    deze mooie violensoorten :-)
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen