zondag 16 juni 2013

Juni zomermaand.

 
 

Juni zomermaand.
De tuin woord steeds mooier, maar ook  het steunen van de hoge planten begint nu.
Wij merken ook nog steeds, dat sommige dingen later zijn dan anders.
Maar alles groeit als kool ook het onkruid dus werk zat.
Volgend weekend al weer de opentuinen dagen van Groei en Bloei waar we ook weer aan mee doen, met vele anderen. De vele tuinliefhebbers die er toch nog steeds zijn, kunnen hun hart ophalen.
Kijk even op de site van Groei en Bloei voor de juiste adressen.
 
 
De grootste Hosta die we hebben is de Sun and substance.
 
 
Een oude roos die al even bloeit lekker ruikt aan rood erg stekelig hout.
 
 
 
Akeleien altijd prachtig.
 
 

 
Wij hebben verschillende soorten Iris Sibirica, waar wij geen namen meer bij hebben.
 
 
 
 

 
 
 Hesperis  ( damastbloem) met Akelei en onder met een vast soort Polimonium ( Jacobsladder)
De damastbloem geurt zo lekker.

 

 
Vaste Lathyrus
 
 



Gele Aconitum Lamarckii en Anemone Canadensis een woekeraar maar O zo mooi!
 


 
Een Fuchsia maar dan wel een hele donkere.
Die heb ik hier bij GGZ gekocht prachtig.

 
 Dit is het voor vandaag nog een gezellige zondag  groeten van ons.
 
 



6 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, ik wist niet dat vaste lathyrus er ook in andere kleuren is dacht alleen paars.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er mooi uit hoor. Ik ben ook al de cultivar namen van mijn Iris sibirica's kwijt, vooral ook omdat ze er al jaren staan. Hebben julli geen last gehad van de wind gisteren, hier was het gewoon stormachtig en help.....ik had nog lang al mijn Delphiniums niet opgebonden.
    Fijne tuinweek toegewenst,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's weer van de tuin. Het is rond deze tijd echt genieten in jullie tuin!
    De Irissen vind ik zo mooi. Veel plezier met de voorbereiding voor de open tuin.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke variatie en wat bloeien er nu weer prachtige soorten.
    Ik vind zelf altijd mijn tuin het mooist als de Akeleien bloeien en er
    zijn dan heel veel mooie planten in bloei.
    Ook de Brummeltuun staat er prachtig bij, hopen dat het morgen met al die
    hitte goed afloopt en dat er geen noodweer achteraan komt.
    Succes komend weekend met de open dagen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De tuin is weer mooi. Hopelijk wordt het a.s. weekend weer heel gezellig in de tuin met de opendagen van Groei en Bloei. Er is genoeg te zien. En de grote borders zijn nu op hun mooist met allerlei tinten blauw, paars en roze.

    Groetjes,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastic photographs, beautiful summer pictures:) Greetings

    BeantwoordenVerwijderen